Olympiavalinnan jälkeen lähdin valmistautumaan kohti olympiakisoja, ensin Seinäjoen ja sitten Inzellin kautta. Päivät valinnan julkistamisen jälkeen olivat erilaisia siinä mielessä, että tiesin miten suuriin kisoihin olin menossa ja valmistautumassa, mutta silti ensikertalaisena en tiennyt mitään siitä, kuinka isot kisat ne ovatkaan. Olin todella odottavaisin, innokkain ja onnellisin fiiliksin lähdössä kisoihin, mitkä ovat olleet tavoitteeni jo monta vuotta.

Edustusvaatteiden sovitusta ja pakkailua pari päivää ennen lähtöä.

Inzellin valmistavan leirin jälkeen olin kotona kolme päivää ennen lähtöä kohti Pyeonchangia, tai oikeastaan Changneunia. Pyeonchangin olympiakylässä oli lumilajit ja jäälajit olivat Changneunin olympiakylässä. Näiden kylien välinen matka oli noin 30km. Nämä muutamat päivät kotona kuluivat nopeasti, koska oli pakattava lähes kuukauden reissulle tavarat mukaan sekä hoidettava muutamat pakolliset hankinnat reissuun.

Juuri ennen lentokentälle lähtöä.

Lähdin matkaan keskiviikkoaamuna 7.2 Oulusta Helsingin kautta kohti Soulia. Helsinki-Vantaan lentokentällä meillä oli vielä pressitilaisuus ennen lähtöportille siirtymistä. Lentomatkat sujuivat hyvin, ja matka tuntuikin menevän suhteellisen nopeasti, koska meillä oli suora lento Helsingistä Souliin. Soulista matka jatkui bussilla kohti Gangneunin kisakylää. Matkustukseni kesti kokonaisuudessaan noin 25h.

Perillä Suomitalolla

ja huoneessa.

Perillä olin torstaina 8.2 iltapäivällä. Ensimmäinen ilta meni tutustuessa kisakylään sekä matkustuksesta väsyneen kropan herättelyyn. Kisakylässä oli heti todella yhteisöllinen ja iloinen ilmapiiri kaikkien joukkueiden henkilöiden välillä.

Seuraavana päivänä mentiin ensimmäistä kertaa tutustumaan halliin ja jäähän. Jää tuntui heti tosi hyvältä ja hallilla oli kaikki puitteet kunnossa. Alusta asti oli tosi hyvä fiilis kropan ja luistelun suhteen. Samaisen päivän iltana oli myös olympialaisten avajaiset. Avajaiset olivat niin sanotussa yläkylässä eli Pyeongchangin olympiakylässä. Meidän alakylän suomen joukkueemme lähti kohti avajaisia noin kuuden aikaan illalla. Avajaiset alkoivat klo 20.

Avajaismarssin jälkeen, ennen istumapaikoille siirtymistä.

Yläkylään saavuttuamme odottelimme isossa teltassa kaikkien joukkueiden kanssa ennen avajaismarssia. Olimme järjestäytyneet maittain marssijärjestykseen. Järjestys määräytyi korean aakkosten mukaan, joten me olimme vasta ihan loppu päässä. Teltassa oli odottavainen tunnelma ennen stadionille astumista. Itse marssi oli aika lyhyt ja jokainen yrittikin nauttia täysin rinnoin lyhyehköstä marssista. Marssin jälkeen jäimme katsomoon katsomaan itse avajaisseremoniaa. Se oli todella näyttävä ja hieno. Avajaisissa kunnolla kongretisoitui se, että olin tosiaan olympialaisissa. Avajaiset päättyivät klo 22, jonka jälkeen matkustimme bussilla omaan kylään.

Avajaismarssissa. Minä vasemmassa reunassa toisessa rivissä.

Seuraavassa tekstissä lisää olympialaisista.

-Elina

Viimeinen kuva lainattu netistä.

Categories: Olympialaiset

1 Comment

Terhi · 3.3.2018 at 22:27

Olisi kiva nähdä kuvia sun huoneesta ja kuulla päivärytmistäsi siellä. 🙂 kivaa kun kirjoitat olympialaisista